zondag 20 april 2014

16 april ; de dierenarts


Op 16 april ben ik naar de dierenarts geweest voor mijn prikjes en ook een raar snuifje in mijn neus tegen kennelhoest. Dat laatste is nodig omdat ik naar een hondenschool ga waar ik van alles ga leren. 
Daar is ook een hondenspeeltuin waar alle hondjes veilig los kunnen lopen en kunnen spelen. Ik verheug mij erop!
Mijn hart, longen en oren was allemaal goed! De dokter zei dat ik een beetje voorhuid ontsteking had en hij ging mijn plassertje spoelen, dat vond ik niet leuk!!
En thuis moest dat ook gebeuren maar als ik die rare spuit thuis zag rende ik meteen weg. Ik had goed onthouden dat ik dat niet leuk vond! Mijn baasjes vinden het niet fijn als ik bang voor ze word en ze zijn toen gaan bellen.
De assistente van de dierenarts zei dat het vaker voorkomt bij leuke jongetjes zoals ik en dat ze mij het beste gewoon even met rust kunnen laten. Dat vinden mijn baasjes een goed idee want zelf heb ik er niet echt last van! Ik wilde wel steeds naar buiten maar dat had een andere oorzaak: mijn brokjes. 

Vanaf 7 uur 's morgens moest ik elke 2 uur mijn hoopje leggen en als het 13:00 uur was, had ik dat dus al 4 keer gedaan. 
Toen heeft mijn baasje de voedingslijn gebeld van Prins waar mijn brokjes ook van zijn en ik ga nu ander eten krijgen: vers vlees schijven!! Mmmmm lekker hoor en het is beter voor mijn buik, ik word er rustiger van en ook mijn weerstand word hierdoor verhoogd. Na 1 dag zagen mijn baasjes al meteen verbetering.

Bij de dierenarts weeg ik 11,7 en thuis weeg ik 11,4 kg. Toen ik naar Rotterdam kwam woog ik 11,1 kg dus ik ben alweer gegroeid!

Verder ga deelnemen aan het puppy consultatie programma!
Dan ga ik af en toe langs bij de dierenarts assistente en krijg ik een eigen boekje waarin alles word opgeschreven.
Mijn groei wordt dan bijgehouden, gebitsverzorging, ontwormen, gedrag, verzorging van mijn vachtje en nagels, oren en allerlei andere weetjes.

Ook gaan we eens wandelingetjes maken naar de dierenarts zonder dat er iets gaat gebeuren, ik krijg dan wat lekkers en daarna wandel ik daar gewoon weer de deur uit. Zodat ik ga leren dat het daar ook leuk kan zijn!