zaterdag 3 mei 2014

3 mei ; over gedrag, poepjes, plasjes en hapjes 2

Het gaat goed met mij! Ik ben super levendig en al flink aan het puberen!



Nadat poepjes niet waren zoals het moest zijn, heeft mijn baasje het laten onderzoeken.
Drie dagen heeft mijn baasje poepjes van mij gespaard en naar de dokter gebracht.

De dokter zei dat ik Giardia had, een moeilijk woord voor dunne poep haha
En toen heb ik antibiotica gekregen. 20 pillen en elke dag krijg ik 's morgens en 's avonds 1 1/4 pil.
Dat is best bitter maar in stukjes door mijn eten proef ik het niet want ik kan héél snel eten!
Mijn poepjes zijn al een stuk beter zegt mijn baasje. Soms is het 's middags nog niet zo goed maar 's avonds weer wel.
Ik eet al een poosje verse vleesschijfjes van Prins zodat mijn weerstand hoger word.
Na het eten ga ik lekker uitbuiken als mijn baasje de keuken opruimt, wat een heerlijk hondenleven!



Ik eet 3x per dag en ik ben alweer aangekomen!!
Op 20 april woog ik 12,3 kilo en kijk nou eens:

Ruim een kilo zwaarder!! Goed he?

Als de vieze pillen op zijn, ga ik nog 2 weekjes door met vlees en dan ga ik een paar dagen brokken eten en een paar dagen vlees. Eens kijken hoe dat dan gaat.

Verder leer ik elke dag nieuwe dingen en ook ondeugende dingen.
Ik ben aan het puberen zegt mijn baasje. Dingen pakken die niet mogen zoals sopdoekjes, de kwasten aan de kast, graven in mijn mand (ik heb al wat handdoeken om zeep geholpen) aarde uit de plantjes in de tuin halen, aarde uit de plant in de kamer en van de kurkonderzettertjes op tafel heb ik ook al eentje bemachtigd, die was meteen in 3 stukken als een puzzel!. Mijn baasjes zeggen dan Nee maar ik doe meestal of ik ze niet hoor.

Met wandelen pak ik vanalles van de grond! Het liefst vieze boterhammen in folie die mensen weggooien, dat ligt soms verstopt in hoog gras en alleen ik ruik het.
Mijn baasje heeft het er druk mee om de folie uit mijn bekkie te krijgen want dat is natuurlijk heel slecht voor mijn buik. Maar ik ben zó snel, soms sneller dan zij het kan zien. En vogelpoep en duiven veren die ik vind op de grond vind ik ook een delicatesse!! Laatst vond ik 2 dropjes, die waren hap-slik-weg voordat ze in actie kon komen haha

Ik mag nog niet los lopen, wel aan een lange lijn. Maar ze lopen dus vaak met mij zodat ik wel mijn beweging krijg. En het is een beetje lastig om te spelen met andere honden met zo'n lijn maar ik heb toch wel plezier hoor, ik vind de meeste andere honden erg leuk! Behalve als ze zelf knorrig doen, dat doe ik geen moeite om leuk naar ze te kijken en dan lopen we ze voorbij.

En het allerléukste vind ik om overal steeds stil te gaan staan, ik ga dan soms ook zitten en zelfs liggen. Op de stoep, in het gras, het maakt niet uit als ik het maar leuk vind! En dan zet ik geen stáp meer!
Ik wil steeds naar het winkelcentrum want ik hou van de geuren van de slager, de bakker en de dierenwinkel. En dat wil ik wel 7 keer per dag! Dus als we niet die kant opgaan, ga ik staken. Gewoon stil staan en geen stap meer zetten.
En ook als ik merk dat we op de terugweg gaan van wandelen. We komen dan de woonwijk in en dat vind ik super saai. Dan stop ik soms elke 5 meter. En ook voordat we naar binnen gaan. Baasje probeert dan alles: negeren, mij lokken met lekkers maar ik doe net of ik gek ben. Soms ga ik gewoon liggen en laat ze lekker staan terwijl het nog maar 5 stappen zijn tot de voordeur!
Hier heeft ze mij op de foto genomen, zij kan dan zelf ook niet naar binnen haha en ik kan dat wel 5 minuten volhouden!



Mijn baasjes zijn nog steeds op zoek naar goede tips hoe ze dit moeten aanpakken. Want een beetje aan de riem trekken helpt echt niet, ik beweeg geen centimeter!
Voor mij is het elke dag een leuk spel om te zien wat ze nu weer gaan verzinnen woeff!